Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Klubok, önsegítő csoportok

KLUBOK, ÖNSEGÍTŐ CSOPORTOK

A résztvevők azonos céljaikkal, problémáikkal egymásra találhatnak és segíthetik is egymásAz önsegítő csoportok előnyei sorában számos pozitívumot tart nyilván a szakirodalom:

  • az eredeti zavar, panasz, egzisztenciális probléma elveszíti egyénbe zárt, titkolni kénytelen voltából származó fölösleges feszültségkeltő potenciálját;
  • instrumentális, tanulási folyamatok: az alternatív észleletek kumulálódnak, strukturálódnak,
  • modellkövetés: készségek, jártasságok megtanulása és begyakorlása;
  • azonosságtudat pozitív átértékelődése;
  • személyiségfejlődési lehetőség
 
EGYSÉGEINK                    

A résztvevők azonos céljaikkal problémáikkal egymásra találhatnak és segíthetik, támogathatják egymást.

  • Álláskereső Klub:

Célunk az álláskeresők segítése a munkaerőpiacra történő reintegrálásuk érdekében, valamint az ehhez szükséges kompetenciák fejlesztése.

  • Gyermekek- fiatalok problémamegoldó-csapatépítő csoportja

Csoportnagyság:

kb. 20-30 fős osztály kétfelé bontva
bontás az osztályfőnök bevonásával történik
szempontok: közömbös vagy éppen konfliktusos kapcsolatban lévő „párok” lehetőség szerint egy csoportba kerüljenek, figyelembe véve a nemek nagyjából egyenlő szétosztását a két csoportba

Időbeli keretek:

hetenként egy napon 45 perc csoportülés A és B csoporttal, azaz az egyes csoportok ugyanabban az időben dolgoznak más vezetőkkel (2 x 1 pszichológus + 1 családsegítő szakember)
a program 4 héten keresztül tart: 4 alkalommal, hetenként ülésezik A és B csoport
egyes gyakorlatokat nagyon javasolt bevezetni az osztály későbbi életébe, például osztályfőnöki óra anyagába ágyazva, ehhez nagyon számítunk az osztályfőnök együttműködésére

Helyszín:

egyeztetés alatt

Módszerspecifikus jellemzők:

játékterápiás gyakorlatok
kognitív-viselkedésterápiás elemek
négy ülés három tematikus blokkot foglal magában: ezek a (1.) bizalom és empátia, (2-3.) együttes élmény és kooperáció, (4.) problémamegoldás, konfliktuskezelés

Amit mi kérünk:

az osztályfőnök nyitottságát és aktivitását a program előkészítésében és az iskolai életbe való továbbvitelében
az irreális elvárásoktól való tartózkodást: 4 ülés érzékelhető pozitív változást hozhat a közösség működésében, de nem jelenthet megoldást például egy családi krízisből eredő feszültség kortárcsoportban való megjelenésének kivédésében
egyes gyakorlatok későbbi alkalmazása az osztályfőnök vezetésével nemcsak az elért eredmények megőrzését szolgálja, de további fejlődésre is számíthatunk a közösségépítésben

Közösségek előzetes jelentkezése alapján indul.